Pepushe, niste pantofi albi, finutzi, asa ca pentru tine...


De cand s-a mai incalzit am trecut si eu, ca tot omu’, la o incaltaminte adecvata sezonului. Asa ca mi-am pus cizmele la odihna si am trecut la o pereche de pantofi alb-crem, fara toc, destul de comozi pentru alergatul dupa autobuze din jurul orelor 17 p.m. Desi nu sunt omul ideilor preconcepute si apriori hotarata (desi uneori destul de sugestionabila, recunosc) am constatat (verificat dureros) o chestiune interesanta. Daca pana la a trece la “portul de vara” in ceea ce priveste noile incaltari, eram abordata de indivizi din categoria “obisnuit, serios” cu intrebari generale, de bun simt de tipul “aveti un ceas/ stiti unde este statia autobuzului cutare/ etc?”, de cand cu pantofii pricinosi (si pot sa jur ca de astia mi se trage!) “targetul” este cu totul altu', ca si segmentul de varsta dealtfel: cocalari, tuciurii, genul geaca cu blanitza la gluga si blugi cu paiete si broderie rozee si, buninteles, nelipsitii ciocati ALBI! Cat despre intrebari, sa dam niste exemple: “ Ai o tigara? Manca-ti-as , n-ai un foc, sa traiasca prietenii tai? Trai-ti-ar, de unde sa-mi iau si io un pachet de tigari?” ma intreba unu’ din asta ieri in parc. In fine surprise mari au venit si din partea vecinilor mei romi, la care amm constatat o schimbare totala de atitudine: nu apuc sa ma dau jos din masina si de dupa gard aud: “ Sar’mana d-ra Gratiella. N-ati mai venit pe la noi, pe la tara!” Nu stiu de ce, dar in momentul acela, am convingerea ca se uitau tinta la pantofii mei. “Sa stiti ca noi avem grija aici la dvs., sa stati fara grija…” Hotararea irevocabila am luat-o cand, coborand din autobus, doua exemplare tuciurii mi-au ofertat cateva produse specifice: ”Pepushe, nu te intereseaza niste pantofi finutzi, albi, frumosi, asa ca pentru tine; avem si tzoale…etc”
Zece minute mai tarziu imi lustruiam vechile mele prietene, cizmele negre, convinsa de faptul ca inca nu e vreme de pantofi…ce naiba, doar de la astia am racit… :)

2 comentarii:

Backbonee spunea...

Pepuse am eu cateva vechituri toate negre facem schimb? :D....

VORBARETU' spunea...

@back: :)))))))))))))