Ramas bun, Maestre


A murit unul dintre scriitori nostri buni de romane politiste, poate cel mai bun, Haralamb Zinca. Eram foarte mica si stiu ca de nenea Zinca, ma legau foarte multe amintiri, prin relatia speciala dintre tatal meu si Maestru. De fiecare data cand ma-ntalneam cu Nenea Zinca, imi dadea o carte cu autograf, de care eram foarte mandra. Si pana la urma, de ce sa nu o recunoastem, dintre scriitorii acestui gen, considerati de multi "facil", este autorul cel mai talentat. Cartile sale au un stil anume, o eleganta si un rafinament special, sunt pana la urma, placute cititului. Cred ca am citit de cateva ori "Si a fost ora H", "Sfarsitul spionului fantoma", "Un glonte pentru rezident" (apropo de cartea asta am facut un taraboi imens cand cineva, in joaca, culmea ironiei, mi-a folosit-o pe post de tinta intr-un concurs, dar am primit alta, cu dedicatie!). Anii au trecut, peste multe s-a asezat linistea. "Oare ce-o mai face nenea Zinca", am intrebat cu ceva timp in urma, nu mai mult de 2-3 saptamani, facandu-mi griji ca "trebuie sa fie foarte batran".

Maestre, va doresc pace si tihna vesnica, si va promit ca n-am sa mai rid niciodata de ochelarii dvs. "caraghiosi". Daca v-ati intalnit pe-acolo cu vechi prieteni, spuneti-le ca ne este tare, tare dor de ei.

Dumnezeu sa va odihneasca!

Un comentariu:

Drace spunea...

Dumnezeu sa-l odihneasca!