Muzeul Muresenilor si nu numai...

Aveam in gand in acea zi un singur lucru: sa vad redactia "Gazetei Transilvaniei" si o adresa: Piata Sfatului nr. 25, Brasov. Nu stiu daca pentru multi inseamna ceva, dar in mod sigur pentru un student la jurnalism sau unul la stiinte istorice, numele "Gazeta Transilvaniei" trebuie sa conteze.

"Arhiva Muresenilor este una dintre cele mai bogate si importante arhive de familie. Conducînd timp de mai bine de o jumatate de secol "Gazeta Transilvaniei", Muresenii au corespondat cu toti fruntasii politici ai vremii lor, atît din Ardeal cît si din celelalte provincii locuite de români. Pe lînga corespondenta politica, în Arhiva Muresenilor se gasesc - sporindu-i valoarea culturala - numeroase manuscrise ale Muresenilor si ale corespondentilor ziarelor conduse de ei. Atrage atentia si prezenta documentelor legate de istoria Imnului national "Desteapta-te, Romane", creatie a nemuritorului Andrei Muresanu."

Prin forfota Pietii Sfatului din Brasov, sufocata de tot felul de comercianti, magazine de firma, terase, mi-a fost destul de greu sa descoper Casa Muresenilor, fost sediu al gazetei si chipurile, Muzeu. Stiam arhitectura cladirii, remarcasem frumusetea geometriei acestei case vechi, dar m-au indus in eroare cele doua vanzatoare care-si beau cafeaua la tigara, in pragul noii pravalii care muscase acum mai mult de jumatate din casa. M-am invartit de cateva ori, m-am uitat din nou pe harta... eram totusi in fata cladirii cu numarul 25 din Piata Sfatului. Cele doua fete vorbeau despre un "ala care ar fi fost vazut aseara in club cu o aia...". Am avut pe moment intentia (nefericita) de a le intreba unde este Muzeul Muresenilor...M-am oprit cred ca la timp. Intre noi fie vorba, nu cred ca as fi obtinut mare lucru; probabil ca s-ar fi uitat una la alta, tragand cu sete din tigara si s-ar fi intrebat "Il stii draga p-asta? Cum zici ca-l cheama? Muresanu...si mai cum...".

Desigur ca era doar o dezvoltare dureroasa a unui posibil scenariu, pe care am curmat-o la timp. Dealtfel, capoasa cum sunt, am descoperit intr-un final un anunt mic, sters si sigla casei, undeva, intr-un gang intunecos. Era, evident, inchis. Nu se stie pentru cat timp.

Niciun comentariu: