De la BOR: Cati sfinti si-au completat dosarul?


Traim in virtutea inertiei…Casa, fabrica…Ne oferim prilejul de a mai gandi foarte rar: la o iesire la iarba verde cand creierul vrea-nu vrea se oxigeneaza sau ca mine, acum: am baut rece, amigdalita, temperatura a crescut si, paradoxal, ajung iar la o cauzalitate fiziologica, sangele circula mai repede si patrunde si prin locurile in care celulele dorm amortite. Deci tot raul spre bine.
Cuvinte, pasari, soare, un caine latrand, glume despre criza, o bere, doua beri langa un gratar in fumuri…si totusi o replica venita peste masa, ma reaseaza la loc, pe banca de pe care ma ridicasem, fixand ochii interlocutorului si obligandu-l la o explicatie suplimentara intr-un subiect delicat: religia, credinta, biserica. Da, desigur ca exista Dumnezeu. Eu cred in acel Dumnezeu care se daruie si traieste in sufletul fiecaruia dintre noi. In rest, chestii d-astea cu popii, BOR, manevre, sa ma lase; doar circ si manipulare... si-a incheiat scurta pledoarie, cu un gest de concediere, adica un fel de a spune: nimic si nimeni in lume nu-mi va schimba parerea.
M-a impresionat aceasta viziune despre credinta si Dumnezeu, care excludea totusi elemente esentiale din arsenalul oricarei biserici: biblia si povestile din ea, sfintii, preotii, diferitele atitudini religioase ale muritorilor. Aruncandu-mi un ochi pe un post recent al unui bloger cuprins de credinta, o fraza mi-a dat serios de gandit: “Din 2008, numărul sfinţilor români din sinaxar a mai crescut cu câteva dosare aprobate de BOR…”(!!??). Adica niste oameni isi dau semnatura pentru a creste sau nu numarul sfintilor. Ma-ntreb oare cum se face? Care este procedura, criteriile, se semneaza pe niste tabele, se prelucreaza statistic numarul de raspunsuri, nume, semnatura…Eu nu sunt deloc lamurita in aceste probleme; absolut deloc. Imi seamana mai degraba cu un spectacol cu usile inchise. Iar sintagma “dosare aprobate de BOR”, care pe bloger nu-l afecteaza catusi de putin, cel putin la prima vedere, mie imi pare ca nu e nici deontologica si nici morala. Catusi de putin...

Mi-e teama. Iar am temperatura…
Iarta-i Doamne pe cei ce-ar putea gresi la socoteala dosarelor.

4 comentarii:

Radu Eftimie spunea...

:))) ceva indulgentze? :)

IT terapia spunea...

ateistule!

Radu Eftimie spunea...

psiholoago :)))

IT terapia spunea...

iti dau o veste proasta: m-am razgandit! ;)