Wikipedia sau cum Umberto Eco a devenit tatal sau

"Wikipedia este o enciclopedie online, scrisa si rescrisa continuu de insisi utilizatorii ei."

Un rau necesar ar spune multi din utilizatorii acesteia, o binecuvantare, un must have pentru elevi si studenti etc...

"La inceput am intervenit pentru a corecta rubrica ce ma privea, intrucat continea date eronate sau informatii false (cum ar fi ca eu sunt primul nascut din 13 frati, cand de fapt acesta a fost cazul tatalui meu). Ulterior am renuntat, deoarece de fiecare data cand din curiozitate intram sa-mi revad pagina dadeam peste alte dragalasenii postate de cine stie cine. De aceasta data, cativa prieteni m-au avertizat ca Wikipedia spune ca m-am casatorit cu fiica editorului meu Valentino Bompiani. Informatia nu este cu nimic defaimatoare, dar - in caz ca ar putea fi pentru prietenele mele dragi, Ginevra si Emanuela -, am intervenit pentru a o elimina."

In acest caz ... nimanui nu i-a trecut vreodata prin cap ca eu m-as fi casatorit intr-un asemenea mod, prin urmare necunoscutul coautor al Wikipedia a intervenit pentru a face publica o fantezie personala de-a lui, fara sa-i fi trecut prin minte cel putin sa verifice informatia din vreo sursa.

Deci cat de mult trebuie sa ne incredem in Wikipedia? Ne-ntrebam si noi alaturi de autor. Solutii exista, insa niciuna nu a reusit sa elimine in totalitate neajunsurile acestui imens si binecuvantat proiect. De la a consulta inca doua surse, pana la constituirea unui centru de monitorizare a internetului privind acuratetea si credibilitatea informatiei... O mana de ajutor ne-ar putea da Kaspersky, cu acel buletin de autentificare a celor care intra pe Internet. Neadapostiti de anonimat, si-ar putea asuma responsabilitatea tampeniilor pe care le-ar face pe-acolo si inclusiv a informatiilor postate in diferite locuri. Si daca nu si-ar asuma-o ei, s-ar gasi cine sa le-o asume, nu-i problema! :)

O problema de toata frumusetea, pentru moment fara solutie.

(Un articol interesant, publicat in ultimul BM)

2 comentarii:

Drace spunea...

Haha, stii cum sunt eu descris pe recensamantul blogosferei din diaspora (azi am descoperit, am fost surprins sa vad ca sunt inclus):

"drac mort – asculta death metal, traieste in Elvetia (sau Germania) si-l enerveaza anarhistii." -sursa

:))))))))))))))))))))))))))))))))))
Fals, nu ma enerveaza anarhistii, eu ii enervez pe ei... cat despre locatie!!! bine ca nu au scris mai mult, ca cine stie ce mai descopeream despre mine. :D

Da, pana la urma ideea lui K, desi urasc controlul, mi-ar surade, as scapa de comentariile duioase din partea anonimilor, sau daca nu, macar si-ar asuma... riscuri. :D

IT terapia spunea...

tare! char ca esti dubios...nici io nu mai stiu cine esti..


anarhistii te enerveaza, ai? elvetianule!!!! :))))))))))))))))