Biserica Sf. Irina

Daca esti pe urmele crestinismului timpuriu, micilor biserici de la-nceputul lumii, sa nu te mire unde le-ai gasi! Desigur, tot in Turcia. Si de ce sa te mire? In Turcia gasesti orice, de orice calitate, cantitate, pret, etc. In mica mea excursie in tara celor 2 continente, inedit candidata la UE (inca din 1987 si cred ar fi tara cea mai interesanta din Uniune si asta nu pentru ca nu s-ar acomoda usor cu obiceiurile si comportamentele libertin- diversificate ale europenilor, ci pentru ca imaginea unor pederasti mustaciosi din suburbiile Cornului de Aur, cu Coranul in buzunar si alergand sa-si spele picioarele in cismeaua moscheelor de ieri si de azi care au invadat Istanbulul, nu e una chiar obisnuita prin UE! :)  Dar sa revin. Am descoperit locuri vechi, unice , de a caror valoare parca n-ar vrea sa afle nimeni sau inadins ascunse de ochii cunoscatorilor. Cea mai veche biserica bizantina este aici. Biserica Sf. Irina, ascunsa in curtile Palatului marilor desfrauri din haremurile ce ocupau 300 de camere, Palatul Topkapi, niciodata transformata in moschee (asta doare rau pe unii de-aici si de-acolo), poate fi vazuta in structura ei originala si cred ca celor care stiu, le-ar putea taia rasuflarea. Nu am avut timp sa intru, nici nu am stiut exact ca acolo era locul, dar candva am s-o regasesc.

Niciun comentariu: