De la Delavrancea la West Nile, toate trec prin Balcic

Cand am auzit ultima prognoza meteo, m-am panicat de tot. Pactic, pana intru-n concediu, ne sufocam. In aceasta conjunctura nu ma mai poate apara decat… imaginatia si gandul la zilele de vacanta, care se apropie. Si nu intamplator la inceputul anului, am reusit sa fac o rezervare undeva, in Romania si nu prea, mai degraba intr-un loc care a apartinut candva Romaniei: micul oras Balcic, asezat pe tarmul Marii Negre, foarte aproape de Romania, cam la 30-40 km. Cand am facut alegerea, m-a atras si faptul ca, din zisele unora, orasul ar fi ba Perla litoralului bulgaresc, ba Orasul Alb, din cauza dealurilor albe-n soare. Pana voi ajunge sa vad cu ochii mei ce si cum, ma uit pe ici, pe colo, pe-un blog, pe-altul. Si gasesc ca unii au apreciat mancarea foarte buna (si multa si ieftina), altii au vorbit de "statiune pentru pensionari", altii apreciaza linistea, iar altii gradina unica de cactusi. Pana nu vad cu ochii mei, speculez, aud valuri, vad spatii…. imi imaginez timpuri, scotocesc prin ungherele mintii si aflu ca acolo ar fi fost ridicat primul muzeu al Dobrogei, tot acolo ar fi trait si lucrat o cunoscuta arhitecta romanca, o sora a scriitoarei Cella Delavrancea si multi alti scriitori, pictori, etc... de la vip-uri la virus-i cunoscuti... birrr, bizzzz!?
Din 1940, Balcicul, dealtfel tot Cadrilaterul, revine Bulgariei.

PS: Ca tot a venit vorba de virusi,  trupa zilei: Virus-23, un ebm, cyber-goth, industrial; unii numesc asta muzica de discoteca?! Fiecare cat stie...cat poate...cat intelege. Enjoy!




Niciun comentariu: