Tg Mures vîjjjjj!

Targu Mures este unul dintre orasele care te fascineaza din prima clipa si pe care sigur nu trebuie sa-l vizitezi ca mine acu’, repede, cu o ora inainte de a se innopta, vîîîîîjj, gata! Dar chiar si-asa, pe fuga, mi-am dat seama ca oamenii aia n-au nicio legatura cu agitatia de la sud de Carpati.
Perechile se plimbau pe Strada Cetatii, larga, aerisita, eleganta. Obiectivele turistice erau stabilite de cu zile in urma, dar ce sa vezi in 3 minute? Plus ca ne era o foame! Si daca la capitolul "Obiective", Tg. Mures sta foarte bine, la capitolul “loc de mancat ceva”, nu pentru potentatii locali evident, ci pentru astia fantomatici, care-apar pe noapte ca huhurezii, nu prea sta bine. La un moment dat, cand glicemia mi-o luase galopant in jos si deja ma miscam in virtutea inertiei, am scos un porumbel: Hai la Mac! Atat mi-a trebuit... Adica suntem la cateva sute de km de Bucuresti, ca sa mananc la junkies…??!! Si pentru ca pana la urma nu am gasit neam un loc unde sa mancam, am intrat in... Mall - ul Mures unde am mancat... mancare chinezaresca, sic!

Ca obiective, ce sa va recomand: Cetatea este fata-n fata cu liceul Al. Papiu Ilarian. O sa vedeti liceeni indragostiti, apoi spre Platoul Cornesti, neaprat s-o luati de-ajungeti in zona. Pentru cateva poze specific urbane, recomand parcul din fata Universitatii de Medicina.

Cat despre oameni, o co-existenta a catorva etnii intr-o liniste perfecta, fiecare punand umarul la imaginea orasului. Din centru, chiar de langa statuia lui Avram Iancu poti vedea Catedrala ortodoxa, langa biserica catolica si biserica protestanta din cetate, turnul franciscan si catedrala greco-catolica… deci cum spuneam, exista toleranta in orasul acesta, vointa sa fie!

Pentru excursionistul serios, cu ghiduri turistice si harti prin buzunare e musai de vazut:

Muzeul de etnografie, expozitia fumatului, e doar temporara (in noiembrie anul asta o mai apucati, eu incerc sa mai ajung o data... sa vedem timpul), Casa Memoriala Avram Iancu, Palatul culturii, Cladirea Politiei, cu multe destinatii de-a lungul istoriei, o poveste intreaga, Biblioteca Teleki si... ZOO!

Acum, la final, am sa fiu sincera, n-am mai avut timp de obiectivele serioase pentru ca mi-am pierdut 3 ore la ZOO unde era sa-mi imbogatesc septelul cu doi ponei!

Ca sa nu mai zic ca au fost voci care m-au acuzat ca de fapt am vrut sa ajung la... meci!

Niciun comentariu: