Vanilla Sky, iti redeschide ochii again and again...

“Alunecând cu uşurinţă prin viaţă, David Aames pare să aibă parte de o existenţă fermecătoare. Chipeş, bogat şi carismatic, tânărul jurnalist are cam tot ce vrea, dar totuşi i se pare că îi lipseşte ceva”.

La prima vedere, poate parea rezumatul unui film nu foarte departe de banal, accesibil, de vizionat cand nu esti foarte odihnit si nici foarte plictisit ca sa renunti. Daca la micul rezumat mai adaugam si distributia: Tom Cruise, Penelope Cruz, Kurt Russell, Cameron Diaz, dar si regia lui Cameron Crowe si in sfarsit faptul ca filmul e produs de insusi Tom Cruise, am spune chiar Oke!

Insa nu spunem. De regula nu ma uit la filmele de ultima aparitie prin malluri ori aiurea. Mai fac si exceptii, rar. De ex. nu stiu cand s-a turnat «Vanilla Sky: Deschide Ochii», nici nu prea ma intereseaza in momentul de fata, pentru simplu motiv ca acum, dupa o prima si unica vizionare n-am inteles nimic. Asa ceva nu mi s-a mai intamplat. As putea sa ma dau mare, sa postez comentarii “psihologizante” pe site-urile de movies&smth., dar ce-as rezolva. Pe de alta parte sentimentul de confuzie si debusolare totala, aproape de neputinta, este extrem de neplacut, aproape imi e frica ca m-am prostit sau am vreo boala psihica ascunsa care-mi scade progresiv capacitatile cognitive. Oricum am talentul vechi de a dezvolta stari de teama ca am innebunit sau ca sunt foarte aproape si poate din cauza asta nu mai descifrez sensurile si mesajele venite pe diferite canale.

M-am mai linistit oarecum, cand am aflat ca multi altii ca mine, care au urmarit o singura data filmul, au experimentat aceleasi trairi, asa incat data viitoare au stat lipiti de ecran inca pret de vreo 2-3 vizionari. Cam asta este scorul de vizionari dupa care, se zice, ca ai inteles. Dar ce au inteles, nici cei care s-au laudat cu acest nivel de accesibilitate, nu prea ne-au dezvaluit...

Hai sa vedem un pic pe ff cam despre ce e vorba:

Mai am si altceva de facut azi, maine, in noaptea asta, sper sa nu devina o obsesie... Daca nu si nu, cerem un sfat de la experti!

Niciun comentariu: